Mata Pelajaran :
Bahasa Jawa
Hari, tanggal pelaksanaan : Sabtu, 18 April 2020
Waktu :
10.00 – 12.00
WIB
Kelas :
IX (Sembilan)
...................................................................................................................................................................................
Petunjuk Mengerjakan :
· Kerjakan Pk.09.30 - 11.30 di WORD urut
sesuai nomor 1 -25 !
· Setelah selesai kirim
ke email : dionisiusdevrioktafiyanto@gmail.com
· Waktu mengerjakan 120
menit !
· Jawablah pertanyaan
dengan tepat dan kerjakan semaksimal mungkin !
·
Untuk Soal A dikerjakan
lengkap (tidak hanya a,b,c saja tetapi ekor juga ditulis) !
· Untuk Soal B dikerjakan
dan jawaban aksara jawa ditulis di
buku/kertas atau folio,silahkan di foto lalu copy ke WORD!
·
Untuk Soal C dan Soal D
dikerjakan di Word !
·
Kerjakan dengan penuh tanggung
jawab dan jujur !
·
Pekerjaan yang dikirim
wajib disertakan nama lengkap, no.absen dan kelas!
·
KKM Bahasa Jawa : 70
I. Pilihen salah siji wangsulan kang bener!
1.
Sejatine
usaha koperasi ing Indonesia wis dirintis dening pemimpin kita swargi sadurunge
jaman kamardikan. Tokoh koperasi sing paling kondhang yaiku Bapa Muhammad
Hatta, Wakil Presiden Republik Indonesia sing wiwitan. Sarehne panjenenganane
sing mandhegani lan ngedegake koperasi ing Negara Indonesia, mula panjenengane
entuk sesebutan Bapak Koperasi Indonesia.
Bakune gagasan paragraph ing ndhuwur
yaiku…..
a. Sejatine
koperasi iku wis ana wiwit biyen
b. Sing ngrintis
koperasi yaiku Moh. Hatta
c. Moh. Hatta iku
wakil Presiden RI kapisan
d. Moh Hatta iku
tokoh sing paling kondhang
2.
Gatekna
pacelathon ing ngisor iki!
Ita : Di,
kepriye yen awake dhewe usul marang Pak Wahyu supaya ing sekolahane dhewe iki
diedegage koperasi
Adi : Wah aku ya setuju banget yen kowe duwe panemu sing
kaya ngono kuwi. Nanging, kira-kira apa bisa kelakon, ya?
Pacelathon ing
dhuwur iku isine bab…..
a. usul kepegin
ngedekake koperasi c. Usul kepengin dadi pengurus koperasi
b. tujuwan didegake
koperasi koperasi d. Kepengin ngerti kahanane koperasi
sekolah
3.
Bapak : “ Le kowe dhek mau neng endi wae ta, kok
ora pamitan bapak?”
Anak :
..................................................................
Wangsulane anake
sing bener miturut unggah–ungguh ing basa jawa, yaiku....
a.
“Supurane
Pak, aku dhek mau sinau bebarengan ing omahe kancaku”
b.
“Sepuntane
Pak, dhek wau kula sinau bebarengan teng griyane kanca kula”
c.
“Nyuwun
ngapunten Pak, kalawau kula sinau sesarengan ing daleme kanca kula”
d.
“Nyuwun
ngapunten Pak, kalawau kula sinau sesarengan ing griyanipun kanca kula”
4.
Papan
panggonan kanggo main drama, wektu dumadine kadadeyan, lan kahanan kang
dicritakake jroning pagelaran drama, diarani……
a. Dialog c. flash back
b. casting d. setting
5.
Pesen sing diucapake ing panutupe crita drama diarani.....
a. Dialog c. epilog
b. prolog d. monolog
6. Puisi Jawa
gagrak anyar kang ora kaiket guru gatra,
guru wilangan, lan guru lagu, nanging isih
ngugemi rasa kaendahan diarani.....
a. Geguritan c. Wangsalan
b. Tembang d. Cangkriman
7. Kaendahane geguritan dumunung ing ngisor
iki, kajaba….
a. pilihane tembung
sing mantes c. Busanane basa kudu maneka warna
b. nggunakake
wirama d. Migunakake paribasan
8. Crito “Nyi Roro Kidul” kalebu….
a. dongeng fabel c. dongeng mite
b. dongeng sage d. dongenglegenda
9. Manawa maca
geguritan prelu nggatekake wiraga, wirama lan wirasa. Ngisor iki kang minangka
tegese wirama.....
a. Solah bawane mantep lan tetep.
b. Swarane sing kepenak dirungokake,
pocapane cetha.
c. Swarane lirih, pocapane mantep.
d. Kalarasake karo isining geguritan
(sedhih, seneng, kuciwa)
10. Gatekna
ukara ing ngisor iki!
1. kaiket anane guru gatra, guru lagu
lan guru wilangan
2. Wujude bebas, ora kudu
ditulisnnganggo pada/bait
3. Nggunakake purwakanthi guru swara
4. Sing Apik saben sabait ngemu gagasan
pokok siji
5.
ora kaiketanane guru lagu, guru gatra, lan guru wilangan
6.
Saora-orane ana rong bait
7.
Tetembungan mentes lan mantesi
Sing
dadi ciri-cirine geguritan dituduhake nomer….
a. 1,2,4,5 c. 4,5,6,7
b. 2,3,5,6 d. 1,2,3,4
11. Pidhato kang tujuane nggambarake kahanan/keadaan diarani
pidhato.....
a. Pidhato
persuasif c. Pidhato deskriptif
b. Pidhato
argumentatif d. Pidhato informatif
12. Pidhato
tanpa nggunakake naskah jangkep, nanging mung arupa pokok pikiran utawacathetan pentingdiarani metode pidhato....
a. Impromtu c. Naskah
b. Ngapalake d. Ekstemporan
13. ......
Cekap semanten
atur kulo, menawi wonten atur kulo ingkang kirang mranani penggalih panjenengan
sedaya nyuwun pangapunten.
......
Perangane naskah
pidhato kasebut diarani...
a. Purwaka c. Pangarep-arep
b. Surasa basa/isi d. Wasana basa/ panutup
14. Paraga kang
tugase nyiyagakake makalah, nyuguhake makala, mangsuli pitakon kang disartani
argumentasi (alasan) sing kukuh ing dhiskusi diarani....
a. Penyaji/
pamicara c. Notulis
b. Modherator d. Peserta
15. Ukara ing ngisor iki kang
migunakkake basa ngoko alus, yaiku....
a.
“Sampeyan dhek wingi kesah neng endi ta?”
b. “Panjenengan
kala wingi tindak dhateng pundi ta?”
c.
“Panjenengan dhek wingi tindak neng endi
ta?”
d. “sampeyan dhek
wingi tindak teng pundi ta
16. “Sesuk kandhane Pak Guru, bocah-bocah
dikongkon nggawa sapu”
Ukara
kasebut yen diowahi dadi basa krama alus sing bener yaiku....
a. Mbenjing
aturipun pak guru, lare-lare dikengken mbekta sapu”
b. “Mbenjing
ngendikanipun Pak Guru. Lare-lare didhawuhimbekta sapu.”
c. “Mbenjing
ngendikane Pak Guru, lare-lare didhawuhi mbekta sapu”
d. “Mbenjing
ngendikanipun Pak Guru, lare-lare dipun dhawuhi mbekta sapu.”
17. Rumuse ngetung kecepatane maca
yaiku....
A.
|
Cacahe ukara
sing diwaca x 60
|
B.
|
Cacahe tembung
sing diwaca x 60
Jumlahe wektu
(dhetik) suwene maca
|
C.
|
Cacahe ukara
sing diwaca x 60
Jumlahe wektu
(dhetik) suwene maca
|
D.
|
Cacahe wanda
sing diwaca x 60
Jumlahe wektu
(dhetik) suwene maca
|
18. Manuk emprit nucuk pari.
Dadi
murid…..
b. sing taberi d. Sing ngayomi
19. ater – ater tripurusa,
tuladhane…..
a. dak, kok, di c. m, n, ny
b. di, pa, sa d. Pra, sa, di
20. Sage iku nyritakake ngenani….
a. kewan c. sejarah
b. dewa - dewi d. panggonan
21. Sing kalebu purwakanthi basa
yaiku…..
a. sing salah seleh
b. adigang,
adigung, adiguna
c. ketula-tula,
katali
d. kolik priya, priyagung
Anjani putra.
22. Sing kalebu parikan (4 + 6) 2X yaiku....
a.
Parine
wes lemu – lemu, c. Bisa ngambang, ora bisa nyuling,
Atine, wes kudu nesu Bisa
nyawang, ora bisa nyanding
b.
Kangkunge,
diris-iris d. Mlinjone kok anang-abang, nandur
ringin rambat kara
Senenge, ora uwis-uwis Contone
gak kurang-kurang, wong main dadi sengsara
23. Sajroning pitung tahun kang
pungkasan iki kadadeyan wabah flu burung kang nyerang manungsa saya mundhak
gunggunge lan akeh sing nyebabake penyakit-penyakit iku disebabake dening virus
influenza, yaiku avian influinsalan ditularake marang manungsa liwat oitik,
bebek, manuk, bangsane unggas.
Isi
pawarta ing dhuwur kaya ing ngisor iki, kajaba….
a. penyebab flu
burung
b. carane nyegah
flu burung
c. kewan sing
nularake flu burung
d. virus sing
nyebabake flu burung
24. ……………..
Bapak
kepala desa ingkang dahat kinurmatan
Bapak-bapak
perangkat desa saha para pamong praja ingkang kulo hurmati ugi, Para bapak lan
para ibu ingkang sampun kepareng rawuh, sarta para mudha tumaruna anggota
karang taruna ingkang kulo tresnani….
Perangane
tanggap wacan ing dhuwur mujude……
a. salam pambuka
b. purwaka
c. surasa basa
d. panutup
25. Dina labdhep pikirane mula
dhewekke oleh juara ing sekolahane.
Landhep
pikirane tegese…..
a. pikirane kerep
diasah
b. pikirane pinter
c. cepet pikirane
d. pecah pikirane
Selamat mengerjakan
~ smg scs ~
SOAL LATIHAN USBN
SMPK SANTO BERNARDUS
MADIUN TAHUN AJARAN 2019/2020
Alamat : Jl. Jend. A.
Yani No 7 Telp. (0351) 452083 Madiun
Hari : Kamis 19 Maret 2020
Mata Pelajaran : Bahasa Daerah
Kelas : Sembilan / IX
Waktu : Pk.09.30
– Pk. 11.00
A. Pilihen
siji wangsulan sing bener!
1. Sing kalebu teknologi komunikasi ing
ngisor iki, kajaba....
a. Internet
c.
Telepon seluler
b. laptop
d. Telegram
2. Sanajan
to teknologi wis maju, nanging kudu tansah.....aja nganti kemajuan teknologi
bisa ngrusak kepribadiane bangsa.
a. Nyengkuyung
c. Ngugemi
b. Waspada d.
Diopeni
3. Apa tegese geguritan iku?
a. gagrak anyar sing ora kaiket guru gatra,
guru wilangan, lan guru lagu, nanging isih ngugemi ananne kaendahan.
b.
gagrak
anyar sing kaiket guru gatra, guru wilangan, lan guru lagu, nanging isih
ngugemi ananne kaendahan.
c. gagrak anyar sing ora kaiket guru
gatra lan guru lagu, nanging isih kaiket guru wilangan, lan isih ngugemi ananne kaendahan.
d. gagrak anyar sing ora kaiket guru
wilangan lan guru lagu, nanging isih kaiket guru gatra, lan isih ngugemi ananne
kaendahan.
4.
?kbufynD[arh.
yen ditulis latin yaiku....
a. Kabudhayan
dhaerah
b.
Kabudayan dhaerah
c. Kabudhayan
daerah
d. Kabudayaan
daerah
5.
Tembung sing ora sawantahe.ora salugune
(bermakna kiasan), diarani tembung......
a. entar c.saroja
b.
camboran d. garba
6. Tembung
loro utawa luwih sing digandeng dadi siji sarana nyuda cache wandane, diarani
tembung.....
a. saroja c.
garba
b. camboran d.
Entar
7. tembung
loro utawa luwih sing padha utawa meh padhategese dienggo bebarengan kanggo
mbangetake surasane, diarani tembung.....
a. camboran c.
garba
b. saroja d.
entar
8. Endahing
geguritan dumunung ing, kajaba....
a. pilihan
tetembung sing mantes, trep, lan mantesi
b.
kudu nggateake pocapan lan wiramane
c.
nggunakake wirama utawa lagune
d.
busanane basa kang maneka
warna
9. tembung
ing ngisor iki sing kalebu tembung saroja yaiku....
a. lunyu
ilate c. Kembang desa
b. jalwestri d. Loh jinawi
10. bab-bab
sing kudu digatekake supaya bisa maca geguritan kanthi becik, kajaba.....
a. mangerteni
isi lan karepegeguritan
b. kudu
nggarekake pocapan lan wiramane
c.
busanane basa kang maneka
warna
d. bisa
maragakake kanthi pocapan kang trep
11. Lingkungan
sing ora diopeni lan ora dijaga kalestarene bisa nuwuhake....jiwa lan raga.
Tembung
sing cocog, yaiku....
a.
amba c.
kasengsem
b.
ciut d. kapitunan
12. lingkungan
sing ...........bisa njalari urip dadi ayem, tentrem.
Tembung
sing cocog yaiku....
a.
amba c.
ciut
b.
resik d. reged
13. ing
ngisor iki minangka ciri-cirine parikan, kajaba.....
a. kadadean
saka rong ukara
b. saben
saukara dumadi saka rong gatra
c. nggunakake purwakanthi guru swara
d. ukara
kapindho minangka pambuka (sampiran), ukara kapisan minangka isi.
14. Wajik
kletik gula jawa, luwih becik...
b. Aja
gela c.ora rumangsa
c. Ora gelem d. Sing prasaja
15. Unen
– unen ing ngisor iki sing kalebu parikan yaiku.....
a. suru
dira jayaningrat
lebur
dening pangastuti
b. tut
wuri handayani
c.
rujak nanas pantese diwedhahi
gelas
tiwas-tiwas nglabuhi wong ora nggagas
d. sabegja-begjane
wong lali
iseh
begja wong sing eling lan waspada
16. rimbag
rangkep sing nduweni teges kabeh utawa akeh yaiku....
a. nyapu-nyapu
b. Maca-maca c.
kanca-kanca d. Rono-rene
17. Tuladhane
tembung rimbag rangkep dwiwasana yaiku.....
a. bebaya
b. tetulung
c.
ndengangak
d. lelangan
18. ?tLgsrzn\.
yen
ditulis latin yaiku....
a. Telaga
serangan c.
tlaga sarangan
b. Telaga
sarangan d. Tlaga sarangan
19. kesenian
reyog asale saka....
a. Tenggalek
b. Pacitan c.
Ponorogo d.
tulungagung
20. cara
kanggo nglestarekake lan majoake kesenian dhaerah kasebut ing ngisor iki,
kajaba....
a. perlu
dilaksanakake lomba kesenian dhaerah
b. anane
festival tari dhaerah
c. menehi
bantuan alat-alat kesenian
d.
mandegake sekolah khusus
kesenian-kesenian dhaerah
21. kabudayan
dhaerah iku kudu tansah.....dening sing iseh seneng lan nduweni rasa tresna.
a. diopeni
c.
dilestarekake
b. digandrungi
d. dibantu
22. Tulisan jawa ing
ngisor iki gawenen tulisan latin…..
?syu/k=ku=. a. tuku roti c.lagi turu b. misuwur d.sayur kangkung
23. Tulisan jawa ing ngisor iki gawenen tulisan latin…..
?tepplupi. a. tuku roti c.lagi turu
b.
tepapalupi d. ngaluhur
24. Ing
ngisor iki bab-bab sing kudu digatekake anggone maca geguritan, kajaba ....
a. kudu apal isine geguritan
b. kudu
nggatekake pocapan lan wiramane
c. bisa
maragakake kanthi mimik lan ekspresi sing trep
d. mangerteni
isi lan karepe geguritan kasebut, banjur dirasakake
25. Tegese
paribasan “durung pecus, keselek besus“ yaiku ....
a. prakara
cilik (sepele) dadi gedhe
b. pakulinan
ala sing ora bisa ilang
c. urung sembada wis kepingin sing ora-ora
d. amarga
bangete lomane nganti uripe dhewe kacingkrangan
26. Indonesia
negara kang subur makmur, aman tentrem, karta ....
Tembung kerta ing ukara kasebut kudune
dijangkepi nganggo tembung ....
a. raharja b.
manungsa c.
prahara d.
rahayu
27. Raden
Werkudara satriya kang gagah ....
a. prahara b. prakosa c.
prastawa d. Pramila
28. Manawa
matur marang wong tuwa, kudu nganggo ..... ungguh kang bener.
a. Renteng c. Bundas
b. Sutho d. unggah
29. Luwih
becik kowe matura Bu guru kanthi blaka ...... bae!
a. Renteng c. Bundas
b. Sutho d.
unggah
30. Mumpung
isih enom, ngudia kawruh kang utama supaya ing tembe buri uripmu ora nandhang
papa .......!
a. Renteng c. Bundas
b. Sengsara d.
unggah
31. Kanthi
ngedonga mono bisa mandhangake sekabehing ruwet ......
a. Renteng c.
Bundas
b. Sutho d. Unggah
32. Tomas
anggone tiba nganti babak .....
a. Renteng c. Bundas
b. Sutho d. unggah
33. Negara
Indonesia iku kena diarani negara kang ayem ......
a. Renteng c. Bundas
b. Sutho d. Tentrem
34. Dadi
bocah iku aja seneng colong ...... mundhak ndandekake pakulinan kang ora becik!
a. Jupuk c.
Bundas
b. Maling
d. unggah
35. Gathutkaca
iku satriya kang gagah ...... lan sekti ......
a. Mandraguna,
aji c. Prakosa, mandraguna
b. Mandraguna,
prakosa d. Prakosa, aji
36. Sari
iku bocah kang ...... tanduke, pantes ditiru
a. Apik
c. tunduk
b. Tindak d.
unggah
37. Kanggo
nguripi anak bojone Pak Darman direwangi adus .......
a. banyu c. kringet
b. seger d. Gebyur
38. ?senike[qop]k\.
yen
ditulis latin yaiku....
a. Seni
ludruk c. seni kentrung
b. Seni kethoprak d.
Kesenian kethoprak
39. Becik-alane. Yen
ditulis nganggo aksara Jawa yaiku…
a. ? becikalne. c. ? becikHlne.
b. ? [bcikHlnei. d. ? becikHl[n.
40. Layang sing isine
jangkep,nggunakake unggah – ungguh sing trep, nganggo
bebuka,isi,penutup,tanggal, paprenah, lan tanda tangan sarta ana jenenge
pengirim, diarani layang.....
a.
Lelayu c.
kitir
b.
Ganep d.
ulem
B. Wangsulana
pitakon-pitakon ing ngisor iki!
41. Terangno Perangane layang Ganep
yaiku :
42. Jelasna
jenise – jenise layang!
43. Gawenen
ukara tembung Homonim ing ngisor iki!
1.
Waja..........
2.
Kajang..........
3.
Muluk.............
4.
Enggal..............
5.
Arep.........
6.
Bakal...............
7.
Sekar..............
8.
Dangu...............
9.
Weling..............
10. Dunung.................
44. Tulisan
aksara jawa ing ngisor iki,
dadhekna
aksara latin?
1.
misuwu/ =
...........................................................................
2.
subsit =
...........................................................................
3.
tepplupi =
...........................................................................
4.
ffir[m =
...........................................................................
5.
ps/buwh =
...........................................................................
45. Tulisan aksara jawa ing ngisor
iki, dadhekna
aksara latin?
1. bu[dtukuceln = ...........................................................................
2. bufilgituru =
...........................................................................
3. wtimev=ps/ =
...........................................................................
4. finvpukm/tmu = ...........................................................................
5. su/ylgizedusiwedu[s =
...........................................................................
Tidak ada komentar:
Posting Komentar
Catatan: Hanya anggota dari blog ini yang dapat mengirim komentar.